Idea syntyi tästä:

1504225.jpg

Luigin minulle kymmenisen vuotta sitten tehdystä öljyväri-maalauksesta.
Olen ihaillut noita muiden suunnittelemia pitsihuivien malleja. Ajattelin, josko minäkin saisin aikaiseksi jonkinlaisen mallin. Ei muuta, kuin ruutupaperi, lyijykynä ja kumi esille, ja kehittely käyntiin. Lupiinikuvio syntyi paperiin, mutta sitten iski "tenkkapoo". Lankavarastoa pesmeltäessäni sieltäpä ei löytynytkään sopivaa lankaa. Seuraavaksi lupiininkukka lyheni ja muuttui kävyksi.

1504248.jpg

Lanka, Mervillasta tilattu virolainen villalanka sopi mielestäni hyvin käpy-huiviin.

1504254.jpg

Huivin keskustassa olevat kuviot ovat vaikka männynkäpyjä ja reunuksessa olevat kuusenkäpyjä. Reunukseen en ole oikein tyytyväinen, mutta tehty,mikä tehty. Purkamaan en viitsi ryhtyä.

1504257.jpg

Tässä kuvio näkyy ehkä paremmin. Ohjettakin olen jo alustavasti rustaillut. Yritän laittaa sen tänne, jahka saan apua tuolta "nuorisolta". Toivottavasti ovat minua viisaampia.
Siis tässä minun ihan ensimmäinen pitsihuivi-mallini. Toivottavasti kukaan ei ole suunnitellut tällaista mallia aiemmin, en ole ainakaan törmännyt sellaiseen.

1504243.jpg

Malli:    Käpy-huivi
Ohje:     Oma
Koko:     86cmx194cm
Lanka:   Virol.villalanka,A-32, noin 185g.
Puikot:   5,5 pyöröt

Seuraavaksi on kehitteillä se Lupiini-huivi, kunhan saamme lankoja lisää Merjalta.
Olen muuten saanut tartutettua tämän huivi-hurmoksen myös Piukkuun ja Luigiin. Molemmilla on myös huivit  puikoilla.

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa toivottelee Irina